lauantai 8. heinäkuuta 2017

Hääpuku

Kuva: Oona Linna
Itku tulee! Se tulee siitä, että en enää saa pitää hääpukuani päällä ja myyn sen eteen päin seuraavalle tulevalle ihanalle morsiammelle. Pukuni on Blue By Enzoani, Jemma niminen puku. Miten sattukaan, että puvun nimestä löytyi minun nimi! :) Tämä puku tuli vastaan ensimmäisessä liikkeessä, johon menin sovittamaan pukuja. Merkkasin myymälässä pukuja, joita haluan sovittaa ylleni. Silmiini osui ensimmäisenä tämä mekko, joka roikkui muiden seassa rekissä. Menin välittömästi katsomaan tarkemmin mekkoa. Hetken hipelöinnin jälkeen puku jäi kuitenkin roikkumaan rekille. No olin jo merkkaillut tarpeeksi pukuja ja oli sovituksen aika. Alku oli lupaava ja suurin osa mekoista näytti hyvältä päälläni. Myyjätkin ihmettelivät, että kaikki hääpuvut passaa minulle erittäin kivasti. Vielä ei kuitenkaan löytynyt sitä mekkoa, joka olisi jäänyt mieleen. Oikeaa tyyliä alkoi löytymään ja pyysinkin myyjää tuomaan, jotakin saman suuntaista mitä olin sovittanut. Myyjä ehdotti seuraavaksi pukua, jonka olin ensimmäisenä bongannut, mutta joka oli jäänyt vielä tangolle roikkumaan. Sanoin myyjälle, että kokeillaanpas nyt sitä kerta silmäni sen oli löytänyt ensimmäisenä. Kun sain puvun päälle ja näin itseni peilistä, tiesin, että tässä se on. Kekkaloin puku päällä tovin, kunnes sovitusaika oli jo loppumassa. Mulla oli varattu heti perään toisesta myymälästä sovitus, mutta tuntui, että en edes halua mennä sinne. Mentiinpä kuitenkin. Minun oli vaikea kerätä täältä toisesta myymälästä sovitettavia, koska mikään ei ollut ylitse sen, jonka olin jo mielessäni päättänyt olevan minun pukuni. Nukuin yön yli, jospa ajaukset olisivat vielä samanmoiset. Menin heti melkein seuraavana päivänä vielä sovittamaan pukua, johon olin kiintynyt. Halusin silti miettiä tätä suurta päätöstä tovin ja varasin vielä kolmanteen liikkeeseen sovitusajan. Kauniita pukuja sielläkin sovitin, mutta oikein mikään ei tehnyt minua iloiseksi. Yksi todella potenttiaalinen vaihtoehto kuitenkin löytyi. Jouduin tekemään galluppia ja todella pohdiskella kumman valitsen. Valinta osoittautui helpoksi, koska toinen näistä puvuista oli vain minun tyylinen. Ja valintani tietysti osui siihen ensimmäiseen. Nyt seuraa kuva tulva, mutta kun on vaan niin paljon ihania kuvia. Kuvissa alla näkyy, hyvin puvun malli, joka on siis "piilomerenneito".

Kuva: Oona Linna

Kuva: Oona Linna

Kuva: Oona Linna
Mihin sitten ihastuin juuri valitsemassani puvussa? Puku on mielestäni erilainen kuin muut. En törmännyt vastaavan mallisiin pukuihin missään myymälässä enkä netissä. Halusin puvulta monia asioita, enkä osannut kuvitella, että melkein kaikki haluamani komponentit löytyisi yhdestä puvusta. Halusin pitsiä, tylliä, jotain muuta väriä kuin valkoista, merenneitoa, ei merenneitoa, laahusta, vähän kimmalletta. Ainut asia, mitä luulin etten haluasi oli olkaimeton malli. Sovituksessa kuitenkin huomasin sen olevan minulle sopivin ratkaisu. Toki minulle olisi myös sopinut aivan ohuet spagettiolkaimet, mutta niitä puvussa ei nyt sattunut olemaan. Tämä puku sai todella paljon kehuja. Olen myös itse ihan rakastunut pukuun. Tosiasia on kuitenkin se, että kaapin täytteeksi se ei jää, vaan myyn sen eteenpäin. Jos kiinnostuit puvusta, minuun saa ottaa yhteyttä ;) Alla vielä minun ottamia kuvia puvun yksityiskohdista. 







4 kommenttia:

  1. Ihanan erilainen hääpuku! Ja mikä morsian!

    VastaaPoista
  2. Hei! Mitä kokoa puku on ja paljonko pyydät siitä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Puvun koko vastaa noin 36-38. Pituutta mulla oli korkkareiden kanssa 176cm. Laitoin tämän just myyntiin Facebookissa ja hintapyynnöksi 900e (ovh 1800e). Mukaan kuuluu pukupussi ja vannehame joiden arvo on noin 80e. Mulla ei ole kiire tätä myydä niin kokeilen nyt tuolla hinnalla hetken, jos joku kiinnostuisi :)

      Poista